2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılında Okul Açılışı ve Son Dönem Faaliyetleri 2025-2026 eğitim-öğretim yılı, okul öncesi, ilköğretim ve ortaöğretim kurumlarında 8 Eylül 2025 tarihinde başladı. Yıl boyunca öğrencilerin dinlenmeleri için planlanan ara tatiller de 10-14 Kasım 2025 ve 16-20 Mart 2026 tarihlerinde gerçekleşti. İkinci dönem ise 2 Şubat’ta başladı ve 26 Haziran Cuma günü sona erecek. MEB,…
2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılında Okul Açılışı ve Son Dönem Faaliyetleri
2025-2026 eğitim-öğretim yılı, okul öncesi, ilköğretim ve ortaöğretim kurumlarında 8 Eylül 2025 tarihinde başladı. Yıl boyunca öğrencilerin dinlenmeleri için planlanan ara tatiller de 10-14 Kasım 2025 ve 16-20 Mart 2026 tarihlerinde gerçekleşti. İkinci dönem ise 2 Şubat’ta başladı ve 26 Haziran Cuma günü sona erecek.
MEB, öğrencilerin yıl boyunca yorulmadan öğrenmelerini sağlamak amacıyla “Dönem Sonu Kültür, Sanat ve Spor Faaliyetleri Haftası Planı” oluşturdu. Bu faaliyet haftasında öğrencilerin sosyal, kültürel, sanatsal ve sportif gelişimlerini desteklemeyi amaçlayan etkinlikler düzenleniyor. Ayrıca öğrencilere oyun yoluyla öğrenmeyi teşvik etmek hedefleniyor.
Öğretmenler için ise 29-30 Haziran’da “2026 Haziran Dönemi Mesleki Çalışma Semineri” çevrim içi olarak gerçekleştirilecek. Seminerde “Bağımsızlık (Bağımlılık) ve Aile” ile “Dijital Çağ ve Aile” konuları ele alınacak.
MEB, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli çerçevesinde 184 milyon ders kitabını ücretsiz olarak dağıtarak yeni müfredatın uygulanmasını sağladı. Bu yıl ayrıca okullarda “kıyafet uygulaması” başlatılarak okul kıyafetlerinin belirlenmesinde veli ve öğretmenlerin görüşleri alındı.
Eğitim-öğretim yılı boyunca çevre ve sürdürülebilirlik bilincinin güçlendirilmesi amacıyla “Yeşil Vatan-Benim Okulum Geleceğe Çare” etkinlikleri düzenlendi. Her ay farklı bir tema işlenerek öğrencilere çevre bilinci aşılandı.
Ramazan ayı boyunca “Maarifin Kalbinde Ramazan” etkinlikleriyle öğrencilerin kültürel değerler etrafında bir araya gelmesi sağlandı. Ayrıca ikinci dönemin ilk haftasında “Bayrak Sevgisi” temalı çalışmalarla milli ve manevi değerlere vurgu yapıldı.
Okul dışı öğrenme de desteklenerek öğrencilere “Haberimiz Olsun” haber bültenleri ve “Okul Dışı Öğrenme” dijital platformu aracılığıyla farklı öğrenme alanları sunuldu. Ayrıca öğretmenlerin velilerle iletişimini güçlendirmek amacıyla Öğretmen Bilgi Servisi ve Okul-Veli Asistanı kuruldu.
Son olarak, Türkiye’nin Yabancı Dil Öğrenme Platformu olan DİLİM hayata geçirilerek yabancı dil öğrenme süreçlerine destek sağlanmıştır.
Bu yılın önemli bir diğer olayı da Liselere Geçiş Sistemi (LGS) kapsamındaki merkezi sınavın 13 Haziran’da yapılarak 1 milyon 22 bin 658 adayın katılım sağladığıdır. Yurt içi ve yurt dışında düzenlenen sınavda güvenliğin artırılması için çeşitli önlemler alınmıştır.
MEB’in takvimine göre, 2026-2027 eğitim-öğretim yılı 14 Eylül’de başlayacak ve eğitim sürecine devam edilecek.
Reklam & İşbirliği: [email protected]